Myydään: Mercedes-Benz Magellan Plus 208D retkiauto

Matkustaminen

Autossa on kuusi turvavöin varustettua istumapaikkaa: kaksi edessä alkuperäisilla (mukavilla ja hyväkuntoisilla) mersun penkeillä ja neljä (2+2) asuintilan puolen penkillä. Keskimmäinen penkki voi olla naama menosuuntaan, jolloin vaikka pöytä olisikin paikoillaan jää takimmaisen penkin selkänojan ja pöydän väliin reilut 40 cm tilaa mihin aikuinenkin mahtuu. Toinen vaihtehto on istua vastakkain pöytä välissä.

Keskimmäisellä penkillä on lannevyöt molempiin suuntiin, muilla paikoilla kolmipistevyöt. Penkeillä on mittojen mukaiset vesipestävät istuinsuojat, mitkä lapsiperheessä ovat hyvinkin käytännölliset. Lattialla on muotoon leikattu lattiamatto kolmesta palasta, kynnysmatto ja ohjaamon matot, mitkä on helppo ottaa puhdistusta varteen ulos. Lisäksi ne ovat viileillä ilmalla miellyttävät jalalle.

Suurin sallittu ajonopeus on 100 km/h. Vaikka moottori ei olekaan kovin tehokas auton kokoon nähden, pysyy sillä kuitenkin hyvin liikenteen rytmissä mukana — kunhan ei nyt yritä ohitusta satasen vauhdissa jyrkkään ylämäkeen tiukassa välissä. Normaalissa ajossa asiallisesti ennakoiden ei ole ongelmia.

Auton kohtuulliset ulkomitat (alle puoli metriä isoa tila-autoa pidempi, leveys jopa pienempi) mahdollistavat sen käytön päivittäiseen ajoon. Ainoastaan korkeus (2,6 m) rajoittaa parkkitalojen käyttöä.

Matkustaminen on sujunut niin kotimaan -30 asteen pakkasissa (mukaava lämpö myös asuintilaan kohtuullisen matkan jälkeen, ainoastaan tankissa ollut kesädiesel aiheutti pientä pulmaa alkumatkasta) kuin Saksan moottoriteillä yli +30 asteen helteessä, kiitos hyvin tuulettavan kattoluukun.

Ykkösvaihteen hidas välitys varmistaa etenemisen ylös ja alas jyrkkiä mäkiä. Esimerkiksi talvinen jyrkkä mökkirinne ei ole mikään ongelma ketjujen kanssa.